Groot project? Offerte nodig?

Bel 085-5004100 of neem contact op

€ 0,00

Veelgestelde vragen

Wat is de levertijd?

Over het algemeen leveren wij binnen 2 dagen na ontvangst van de bestelling en betaling.

Kan ik komen afhalen?

Afhalen kunt u van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 16.00 uur bij ons magazijn in Soesterberg. Uiteraard dient uw bestelling en betaling bij ons binnen te zijn.

Worden er bezorgkosten berekend?

Afhankelijk van het volume dat u bij ons besteld rekenen wij bezorgkosten. Deze wordt zichtbaar wanneer u uw bestelling bij ons plaatst. Bij leveringen tot een waarde van € 250,00 exclusief b.t.w. wordt er € 45,00 exclusief b.t.w. aan kosten in rekening gebracht.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Kleine materialen worden per pakketpost bij u aangeleverd. Grotere volumes worden op pallet of zogenaamde isolatiesloffen aangeleverd. Pallets en verpakkingsmateriaal worden door ons niet retour genomen.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?

Wij kunnen enkel een dag van levering aangeven. Uw bestelling gaat veelal mee in groepage leveringen, waardoor een tijdvak niet op voorhand aan te geven is.

Moet ik bij de aflevering aanwezig zijn?

Ja, u dient aanwezig te zijn om te tekenen voor een goede ontvangst van uw bestelling.

Hoe kan ik betalen?

Aan het eind van het bestelproces kunt u uw bestelling via Ideal voldoen.

Waarom zou ik een account aanmaken?

Het hebben van een account heeft meerdere voordelen; gemak bij het plaatsen van een volgende bestelling, u kunt in aanmerking komen voor acties, u kunt uw aankoopgeschiedenis naslaan en u heeft inzicht in uw lopende bestellingen.

Kan mijn bestelling binnen neergezet worden?

Wij lossen uw bestelling naast de wagen, veelal met een kooi-aap. U dient er zelf voor te zorgen dat deze binnen gezet wordt en/of beschermd wordt tegen weersinvloeden.

Wanneer is mijn bestelling definitief?

In principe is uw bestelling na definitief nadat u deze definitief heeft bevestigd door de knop in het bestelproces. Als consument heeft u bij online bestellingen 14 dagen herroepingsrecht. Maakt u gebruik van dit recht, dan worden u wel de kosten van het terugzenden van de goederen in rekening gebracht. Speciaal voor u vervaardigde producten vallen niet onder het herroepingsrecht.

Hoe gaan wij om met uw persoonsgegevens?

Hiervoor verwijzen wij naar de privacy verklaring op deze website.

Retourneren?

Uiteraard heeft u het recht van retour. Als consument heeft u bij online bestellingen 14 dagen herroepingsrecht. Maakt u gebruik van dit recht, dan worden u wel de kosten van het terugzenden van de goederen in rekening gebracht. Speciaal voor u vervaardigde producten vallen niet onder het herroepingsrecht.

Hoe worden de verpakkingen berekend?

Bij het aangeven van de benodigde hoeveelheid, worden op de achtergrond het aantal verpakkingen doorgerekend. Deze worden altijd naar boven afgerond.

Wat is een Rd-waarde?

De Rd-waarde (gedeclareerde waarde) zegt iets over de isolatiewaarde van het product. Hoe hoger het getal, des te beter is de isolerende werking. De Rd-waarde wordt uitgedrukt in m2K/W.

Wat is een Rc-waarde?

De Rc-waarde (R constructie) zegt iets over de isolatiewaarde van het product. De Rc-waarde zegt iets over de isolatiewaarde van de totale constructie. Bijvoorbeeld bij een buitengevel wordt in de Rc-waarde niet alleen de isolatie gerekend, maar ook de metselstenen, stucwerk etc. De Rc-waarde wordt uitgedrukt in m2K/W.

Wat is een ʎ-waarde?

Met de lambda waarde λ wordt de warmtegeleidingscoëfficiënt van een materiaal aangegeven. De λ geeft aan hoeveel warmte er stroomt door een materiaal met een dikte van 1m en een oppervlakte van 1 m2 bij een temperatuurverschil van 1 Kelvin. Hoe lager de λ-waarde, hoe beter de thermische isolatie van het materiaal. De ʎ-waarde wordt uitgedrukt in W/m.K.

Aan welke isolatie eisen moet ik voldoen?

De eisen volgens het Bouwbesluit zijn op dit moment voor nieuwbouw Gevel:Rc ≥ 4,50 m2K/W Dak:Rc ≥ 6,00 m2K/W Vloer:Rc ≥ 3,50 m2K/W Aangezien de rekenmethode volgens BENG per 1 juli 2020 gaat veranderen zullen ook deze waarden enigszins stijgen. Gevel:Rc ≥ 4,70 m2K/W Dak:Rc ≥ 6,30 m2K/W Vloer:Rc ≥ 3,70 m2K/W.

Welke isolatie pas ik toe op een plat dak?

Bij isolatie op het dak adviseren wij Utherm Roof L PIR of BGM PIR. Dit zijn allround isolatiematerialen met een hoge isolatiewaarde, waardoor de totale dakdikte beperkt kan blijven. Afhankelijk van het soort dakbedekking kunt u een nadere keuze maken.

Welke bevestingsmiddelen heb ik nodig voor het isoleren?

Voor in de spouw worden rvs spouwankers van voldoende lengte met bijpassende isolatieplug toegepast. Verder zijn de meeste isolatiematerialen te verlijmen met Lijmschuim PUG 190 of High Tack HMS 060 kit. Voor de afdichting van naden en aansluitingen hebben wij flexibele afdichtingschuim en diverse tapes in ons programma.

Welke gereedschappen heb ik nodig voor het isoleren?

Enkel een lang mes of een zaag met een fijne tand volstaat. Bij het verwerken van isolatiemateriaal kan stof vrij komen, daarom adviseren wij u een geschikte stofkap te gebruiken.

Hoe weet ik of ik de juist keuze heb gemaakt?

Mocht u er niet goed uitkomen, dan kunt u altijd even een mailtje sturen naar verkoop@isolatiewinkel.nl met uw vraag. Een detail of foto helpt ons om u zo goed mogelijk te kunnen adviseren.

Er wordt veel B-keus isolatie aangeboden, wat is het verschil met A-keus?

B-keus wordt door de fabrikanten niet gegarandeerd en heeft geen geldige CE-markering. Daarnaast varieert B-keus veelal in dikte, afmeting en afwerking. Ook kan de isolatiewaarden afwijken van wat het zou moeten zijn en kunnen de platen beschadigd zijn.

Hoe moet ik mijn bestelde artikelen opslaan?

Wij adviseren de geleverde materialen droog en vrij van de grond op te slaan. Tevens is het goed deze ook te beschermen tegen zonlicht. Voor kitten, schuimen en dergelijk geldt tevens dat deze rechtop, vorstvrij en beneden een temperatuur van 30 graden bewaard worden.

Wat zijn de kosten voor het retourneren?

Indien er materialen retour moeten worden gehaald, dan kunt u dit melden via verkoop@isolatiewinkel.nl, waarna wij u een opgave van de kosten zullen doen.

Kan ik ook materiaal bestellen dat niet op de website vermeld staat?

Ja zeker. Kunt u iets niet vinden op onze site, mail dan even naar verkoop@isolatiewinkel.nl en wij zullen voor u een vrijblijvende offerte maken.

Is het mogelijk om na levering te betalen?

Nee, wij accepteren alleen opdrachten welke bij bestelling door u voldaan worden. Alleen voor bedrijven welke ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel bieden wij de mogelijk om op rekening te komen met een betalingstermijn van strikt 14 dagen na factuurdatum.

Bezorgen jullie ook op de eilanden?

Wij bezorgen niet op de eilanden, wel kunnen wij aanleveren bij een depot dat goederen verzameld voor transport naar de eilanden.

Welke garantie heb ik op het materiaal?

Op al ons A-keus materiaal geven wij een productgarantie van twee jaar. Op eventuele B-keuze materialen wordt geen garantie gegeven.